DİJİTAL OKURYAZARLIK 

     Dijital okuryazarlık, akıllı cihazları tümüyle birlikte anlama, analiz etme becerilerine verilen isimdir. Akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü ve masaüstü bilgisayarlarla birlikte ağ cihazlarının sağladığı üretme ve aynı zamanda paylaşabilme yetisidir. Dijital okuryazarlık teknolojik cihazların hayatımıza girmesi ile etkinlik kazanmıştır. Bu cihazların her geçen gün daha teknolojik bir hal alması gerek duyulan teknik bilginin de gelişimine zemin hazırlamıştır. 

     Dijital beceriler ise daha çağdaş terimlerden oluşmaktadır. Dijital okuryazarlık, her birey için önemlidir. İnternet ve dijital dünyayı sıklıkla kullanan kişilerin okuryazarlık bilmesinde fayda var. Okuryazarlık, dijital mecrada yaşanılanları doğru okumak ve yorumlamak için gereklidir. Uzaktan eğitim sürecinde, öğretmenlerin dijital yetkinlik konusundaki becerilerini geliştireceğini söyleyebiliriz. Gerek EBA’nın kullanılması gerekse pek çok okulun kullanmış olduğu çevrim içi sınıf yönetimi uygulamaları öğretmenleri bu bağlamda kendilerini geliştirmeye zorluyor.

     Öğretmenler dijital eğitime hazırlanırken öncelikle öğrenci gruplarıyla kullanabilecekleri içerikleri belirlemeli. İşe, öğrencilerle metin tabanlı, sesli ya da görüntülü iletişim kuracakları programlar, sosyal medya araçları, dosya paylaşım programları ve içerik geliştirme araçlarıyla başlayabilirler. Öğretmenlerin kullandıkları kaynaklar yaş grubuna göre değişebiliyor. İlkokulda, ortaokulda ya da lisede görev yapan öğretmenlerin farklı teknolojiler kullandıklarını gözlemliyoruz. İlkokulda görev yapan sınıf öğretmenleri Class Dojo gibi öğrencilerin bir araya gelerek paylaşım yaptıkları ve ebeveynlerin mobil cihazlardan kolaylıkla paylaşımları takip ettikleri çevrim içi ortamlar kullanabiliyorlar.

     Ortaokul ve lise gruplarında Google Classroom gibi sınıf yönetimi araçları kullanılabiliyor. Öğretmenler bu süreçte öğrencilerin ilgisini çekecek  afiş, poster gibi tasarımlar yapabilirler ya da  çevrim içi yarışmalar düzenleyebilirler. Wordle, menti gibi araçlar sözcük gruplarını estetik bir biçimde sunmaya, aynı zamanda değerlendirmeye de olanak sağlıyor. Burada altı çizilmesi gereken nokta, öğrenci grubunun ve öğretmenin hazırbulunuşluğuna uygun araçlar belirlenmesidir.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar