ÖDEV 2

     Teknoloji entegrasyonlu bir öğrenme etkinliği yapmak için zoom programını kullanmayı düşünüyorum.    Bu programı kullanmamdaki amacım etkin bir şekilde öğrencilere ulaşmaya çalışmamdır. 

      Öğretmeye çalıştığım konu derste öğrencilerin zorlandığı ışık-gölge konusudur.  Işık gölgede ışığın geliş yönü ve bunun resme yansıtılması konusunda derste öğrencilere zoom üzeri örnekler göstermeye çalışacağım.  Bu konuyu etkili şekilde anlatmak için zoomda bulunan ekran paylaşımı özelliğini kullanarak öğrencilerimin yetersiz olan ön öğrenmelerini en az düzeye indirmeyi düşünüyorum. Konuyu sunuş yoluyla öğretim stratejisini kullanarak anlatıp gerekli aktarımları yapıp onların konuya olan güdülerini harekete geçirmeyi amaçlıyorum. Kullanılan teknik ve yöntemde teknolojiyi etkin şekilde kullanmaya çalışacağım.

      Derse katılımın en üst düzeyde olması için derse ilgiyi arttırıp ders öncesi konu hakkında ön bilgilendirme yapacağım.  Bu konuyu seçmemdeki amacım öğrencilerimin her zaman karşısına çıkacağını düşünmemdir. Bu konu resim dersini en temel konularından biridir. Bunu sunuş yoluyla vermemin amacı ise öğrencilerimin ön öğrenmelerinin yetersiz oluşudur. Benden başka bu yöntemi kullananlar tabii ki olacaktır. Benim meslektaşlarımdan farkım konu öğrenimini dersin son 10 dk sında ayırdığım etkinliklerdir. Bu etkinlikler öğrencilerin derse olan ilgisini arttırmakta ve öğrenmeyi daha da hızlandırmaktadır. Öğrencilerimin bilişsel öğrenmelerini  arttırmayı istemekteyim. Çünkü etkileşim ortamı kısıtlı olduğu için ve öğrenci katilimi beklenen düzeyde olmadığı için konuyu en etkili şekilde öğrenceye kavratma amacındayım. Bu seçimimin öğretim sürecine katkısı, öğrencilerin katılımını arttırıp bir etkileşim ortamı oluşturarak derse olan ilgiyi arttırmayı amaçlamaktayım.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar