ÖDEV 3

   Dersi anlatımım için seçtiğim öğretim aracı zoomdur. Zooma erişim her türlü mobil cihazlardan ve bilgisayardan kolaylıkla sağlanabilmektedir. Çağımızda hemen hemen herkesin sosyal medya platformlarına ve teknolojik gelişmelere ulaşımı kolaylıkla gerçekleşebilmektedir. Böyle bir durumu göz önünde bulunduracak olursak derse katılmak isteyen hiçbir öğrencinin ulaşamaması mümkün değildir. Kaldı ki, zoom programında yapılan kayıtla derse katılamayan öğrenciler için bu imkan bir kurtarıcı durumuna gelmektedir. Birden fazla kişinin aynı anda görüşmesini sağlayarak ders içi etkileşimi arttırmaktadır. Şu an içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde en çok rağbet gören program olmuştur.

     Uzaktan eğitim için gerekli bir eğitim uygulamasıdır. Zoomu seçmemdeki en önemli sebep daha çok öğrenciye ulaşmaya çalışmamdır. Derste kullanacağım teknik özellikler derse olan ilgiyi arttırmakta ve derse etkin katılımın olmasını sağlamaktadır. Teknoloji tabanlı kullandığım programıma alternatif  olarak  Slack ve Webex ide kullanabilirdim. Zoomu daha kullanışlı ve pratik olduğu için tercih ettim.  

    Email'e göre daha hızlı olan Slack'ın kullanımı da pratik. Çünkü size skype ya da whatsapp benzeri bir mailleşme ortamı sunar.  Tüm dosyalarınız, resimleriniz, pdf'leriniz, belgeleriniz ve e-tablolarınız Slack'ta sürükle bırak yaparak paylaşabilirsiniz. Slack’ı seçmeyişimin sebebi Türkçe versiyonunun olmamasıdır. Webex de de yine zoom kadar etkili olarak yararlanılacağını düşünmüyorum.

    Öğretimsel alanda dikkat edilmesi gereken noktaların başında kullandığımız programda derse katılan herkesin kamerasını açması ve derste mikrofonunu kapatması gerekmektedir. Herkesin mikrofonunun açık olması ses karmaşasına sebep olmaktadır. Dersi yöneten kişinin tüm sınıfa hakim olup herkesi derse dahil etmesi gerekmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar