İNFORMAL AĞLAR

   Sosyal medyada çok sayıda sayfalar bulunmaktadır. Benim şahsi olarak bunları kullanım amacım tamamen eğitim içeriklidir. Örneğin kpss sınavına çalıştığım süreç içerisinde sosyal medyada takip ettiğim birçok eğitim sayfası ile oturduğum her an soru çözebiliyordum. Yanlış yaptığım herhangi bir soruda yapılan yorumlarda farklı bakış açılarını görebiliyordum. Bu da benim kendimi geliştirmemi sağlıyordu. Youtube de bulunan kanallarda yine kendi kişisel gelişimim açısından birçok fayda gördüm. Kızımın gelişim sürecinde anne ve çocuk üzerine dinlediğim videolar kızımı daha iyi anlayıp ona hitap etme şeklimi geliştirdi.

     Sosyal medyayı kullanım amacımın eğitim ve kişisel gelişim amaçlı olması benim ilgimi tamamen eğitim odaklı videolara yöneltmektedir. Beğendiğim sayfalara yönelik bildirim almam her an bilgilerden haberdar olmamı sağlamaktadır. Mesleğime yönelik yaptığım araştırmalarda bana kaynak teşkil eden birçok sosyal medya platformu bulunmaktadır. Ben resim öğretmenliği okuyorum. Takip ettiğim sayfalarda farklı çizim tekniklerini gördüğüm zaman ben de bunları uygulamaya çalışıyorum. Bu da benim mesleğimde ilerlememi sağlıyor. Bilgi edinme sürecinin ilk aşaması, ulaşılmak istenen bilginin içeriğidir yani ne olduğudur.

      Bireyin öncelikle hangi bilgiye ulaşmak istediğini seçmesi, milyonlarca bilgi arasında ilgi  alanına  girenleri ayırt edebilmesi  gerekir.  Bireyin gündemine giren bir bilgiye ulaşma esnasına,  gündeminde olmasa bile ilgisini çeken  yeni  bilgilere  ulaşması  ve  onlar  hakkında  bilgi  toplaması  onun  kişisel gelişimine  önemli  katkılar  sağlar.  Seçimle veya farkındalıkla  ulaşılan  bilgilerin bireyin sahip olduğu diğer bilgilerle ilişkilendirilmesi ve bu ilişkilendirme ve eleştirel düşünme  yeteneği  ile yeni  bilgilerin  ortaya  konması  bir diğer  önemli  süreçtir. Kişisel gelişim veya kişisel büyüme bireysel  olarak kişinin  yeteneklerini, becerilerini,  bilgi  veya  diğer  niteliklerini  onlar  üzerine  çalışarak  geliştirmesi demektir. Kendini geliştirme yalnız yapılan bir olgu değil, kişinin çevresi ile ilgili karşılıklı etkileşimi yoluyla oluşmaktadır.

İNSTAGRAM:  Anadolu ve insan, Çekime çıkıyoruz, Fotoğrafa gönül verenler, Anadolu burada, portremiz, watu, people vs camera, tc. sağlık bakanlığı, Van havadis gazetesi, kpss.memur, kpss soru diyarı, anneler okuyor, çocuk gelişimi ve eğitimi, muhasebe bilenler topluluğu, iktisada dair her şey, Van ipekyolu gençlik merkezi, Van il milli eğitim müdürlüğü, ilginç bilgiler official

YOUTUBE: motivasyon yağmuru, Beyhan budak, çizio, hanım efendi, bebar bilim, olumlu bak, umut kaya, benim hocam, Mehmet eğit ile yaşam boyu coğrafya, Selami yalçın ile tarih, Lue art, bilim akademisi, Pervin kaplan, Burak hızarcıoğlu, hayal hanem, 5 yaşındayım gibi açıkla, İngilizce konu anlatımı, HB sanat atölyesi

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar